«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

گپ و گفت با جواد خواجوی هنرمند مشهدی سریال «یاغی» | جواد با کارت یاغی

  • کد خبر: ۱۱۰۵۷۳
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
گپ و گفت با جواد خواجوی هنرمند مشهدی سریال «یاغی» | جواد با کارت یاغی
جواد خواجوی هنرمند مشهدی که با کلیپ‌های طنزش در اینستاگرام معروف شد، این روز‌ها با سریال «یاغی» به کارگردانی محمد کارت در شبکه نمایش خانگی و با نمایش «مرگ تصادفی یک دراکولا» به کارگردانی امیدرضا سپهری بر روی صحنه سالن فرهنگ سرای آریو مصلی نژاد مشهد حضور دارد.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز؛ دو کار و دو نقش در فضایی متفاوت که بی شک در کارنامه هنری او اتفاق جدید و تازه‌ای است. خواجوی پیش از این با حضور در سریال‌های «سرباز» و «نوروزرنگی» حضور در مدیوم تلویزیون را تجربه کرده بود و حال با «یاغی» اولین تجربه اش در شبکه نمایش خانگی را پشت سر خواهد گذاشت.

سریالی برگرفته از رمان «سالتو» که از حضور دیگر بازیگران مطرحی، چون پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، امیر جعفری، فرهاد اصلانی و نیکی کریمی بهره گرفته است. خواجوی که فعالیت‌های هنری اش را با تئاتر آغاز کرده این روز‌ها به صحنه تئاتر شهرش نیز بازگشته است. تئاتری موزیکال که با استقبال خوب مخاطبان رو به رو شده و تا اینجای کار ۴ هزار بلیت فروخته است. این دو فعالیت اخیر خواجوی بهانه‌ای برای گفت وگوی ما با او شد که در ادامه پیش روی شماست.

می‌خواهم بازیگری ام را محک بزنم

جواد خواجوی، درباره حضور متفاوت خود در روی صحنه تئاتر و شبکه نمایش خانگی می‌گوید: دغدغه من در یک سال اخیر انجام کار‌های متفاوت و پرهیز از کار‌های تکراری بوده است، بنابراین در انتخاب آثار تصویری و تئاتر بسیار دقت کرده ام تا بتوانم متفاوت ظاهر شوم و نقشم آن چیزی که برای مردم آشناست و همیشه از من دیده اند، نباشد.
او که می‌خواهد در زمینه بازیگری با ایفای نقش‌های متفاوت خودش را محک بزند بیان می‌کند: می‌خواهم آدم‌هایی که من را از قبل نمی‌شناختند متوجه شوند من بازیگری می‌کردم، کارم تئاتر بوده، سینما خوانده ام و حضور در این حرفه علاقه و هدف من در زندگی بوده است.

از خواجوی درباره همکاری اش با محمد کارت کارگردان سریال «یاغی» و دیگر بازیگران این مجموعه می‌پرسیم که پاسخ می‌دهد: محمد کارت جزو بهترین کارگردان‌های ایران است و «یاغی» یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها و یکی از باکیفیت‌ترین سریال هاست که در کشور ساخته شده است. در واقع هر قسمت «یاغی» یک فیلم سینمایی پر و پیمان است و مردم با پخش قسمت‌های بعد آن می‌بینند که چقدر برایش زحمت کشیده شده است.
این بازیگر حضورش در «یاغی» را اتفاق بسیار مهمی در حرفه بازیگری اش می‌داند و می‌گوید: با یک تیم خوب یک سال کنار هم کار کردیم و همه این یک سال حالمان باهم خوب بود که این حال خوب قطعا از طریق تصویر به مخاطب هم منتقل می‌شود.

سال‌ها از «یاغی» یاد خواهد شد

خواجوی درباره چگونگی اضافه شدندش به گروه «یاغی» نیز توضیح می‌دهد: محمد کارت از قبل صفحه من در اینستاگرام را دنبال می‌کرد و ویدئو‌های ساز زدن من را دیده بود، یک روز با هم گپ زدیم و نقش خیلی خوبی را به من پیشنهاد داد که با کمال میل از آن استقبال کردم.

او یادآور می‌شود: من حتی روز‌هایی که کار نداشتم و آفیش نبودم، می‌رفتم سرکار تا کنار بچه‌ها باشم، چون مثل خانواده من بودند و دلم برایشان تنگ می‌شد.
خواجوی که در مجموعه «یاغی» نقش یک نوازنده و خواننده را ایفا می‌کند درباره چالش‌های این نقش می‌گوید: من در سریال «یاغی» برخلاف انتظار نه تنها لهجه مشهدی ندارم بلکه جا‌هایی با لهجه شمالی حرف می‌زنم و سعی کرده ام خیلی متفاوت آن نقش را بازی کنم.

به نظر این بازیگر «یاغی» سریالی است که سال‌ها از آن یاد می‌شود و پروژه‌ای مانند آن تکرار نخواهد شد.
خواجوی درباره بازخورد‌هایی که پس از پخش قسمت اول سریال «یاغی» گرفته یادآور می‌شود: در این یک قسمت از من فقط یک موزیک پخش شد با این همه بسیار بازخورد‌های خوبی گرفتم.

او درباره دیگر کار‌های تصویری خود بیان می‌کند: من آدمی نیستم که دوست داشته باشم زیاد کار کنم و فعلا هیچ کاری را قبول نمی‌کنم تا از سریال «یاغی» چند قسمتی پخش شود. البته برای بازی در یکی دوتا سریال و فیلم سینمایی پیشنهاد بازی دارم که هنوز به نتیجه نرسیدیم و هنوز چیزی قطعی نیست. به این ترتیب فعلا مشغول بازی در تئاتر «مرگ تصادفی یک دراکولا» و لذت بردن از دیدن سریال «یاغی» هستم.

روایت به کارگیری استعداد‌ها در نمایش

خواجوی با اشاره به تمرینات شش ماهه‌ای که برای نمایش «مرگ تصادفی یک دراکولا» به همراه گروه انجام داده می‌گوید: من و امیدرضا سپهری کارگردان نمایش که پیش از این تئاتر «عروس مردگان» را در تهران روی صحنه برده بود، از دو سال پیش در تکاپوی اجرای یک نمایش باهم بودیم تا در نهایت متن نمایش «مرگ تصادفی یک دراکولا» از سوی پارمیس مکنونی و امیدرضا سپهری نوشته شد و ما تمریناتمان را در تهران آغاز کردیم. او یادآور می‌شود: به دلیل علاقه من به مشهد و اینکه تئاتر کار کردن در این شهر را دوست دارم برای دوره اول اجراهایمان به اینجا آمدیم.

این بازیگر با اشاره به استقبال خوبی که از نمایش «مرگ تصادفی یک دراکولا» صورت گرفته بیان می‌کند: در روز‌های ابتدایی اجرا با مشکلات فنی که نقص خود سالن نمایش بود روبه رو شدیم که با پیگیری‌ها و همراهی‌های همه بهتر شد و هر روز هم به کیفیت اجرایمان اضافه می‌شود.
او درباره داستان نمایش نیز توضیح می‌دهد: این تئاتر درباره چگونگی استفاده انسان‌ها از استعدادهایشان است که در قالب زندگی دو دراکولا روایت می‌شود. یکی از آن‌ها از استعدادش استفاده نادرستی کرده و مافیای مواد مخدر شده و دیگری از استعدادش به درستی استفاده کرده و هنرمند شده است.

خواجوی بیان می‌کند: در واقع هدف کلی نمایش این بود که اگر هوش و استعداد داشته باشید و درست از آن استفاده نکنید ممکن است به بیراهه بروید و همان هوش ممکن است شما را شکست دهد و از راه به در کند. در واقع موضوعی که این تئاتر مطرح می‌کند این است که درست از هوش و استعداد خودمان استفاده کنیم.
این هنرمند با تأکید بر اهمیت وجود حامی مالی برای نمایش‌هایی که روی صحنه می‌روند می‌گوید: اتفاق خوبی که برای نمایش «مرگ تصادفی یک دراکولا» رخ داده، همکاری با برند‌ها و بخش خصوصی است. به این ترتیب که آن‌ها در کنار ما معرفی شوند و ما نیز از امکانات آن‌ها استفاده کنیم. وجود حامی مالی اتفاق خوبی در تئاتر است و می‌تواند کمک کند تا با دست بازتری کاری که درنظر داریم را انجام دهیم.

تئاتر کار کردن برایم لذت بخش است

خواجوی درباره علت علاقه خود به بازی در نمایش‌ها با وجود مخاطب و درآمد کمتر آن توضیح می‌دهد: تئاتر برای بازیگر محل تمرین و یادگیری و محک زدن خود است. تئاتر برای من بسیار ارزشمند است. فضایی که در آن می‌توانیم اخلاق یاد بگیریم، تمرین کنیم و همه آنچه که برای بازیگری نیاز داریم را به دست بیاوریم.
او تأکید می‌کند: من تئاتر خیابانی، دانش آموزی و تئاتر صحنه‌ای در مشهد کار کرده ام. تئاتر برای من شیرین و لذت بخش است جدا از اینکه بخواهم به مسائل مالی آن فکر کنم.

این بازیگر یادآور می‌شود: درآمد نمایش «مرگ تصادفی یک دراکولا» تا همین الان برای من صفر تومان بوده است، درحالی که شاید خیلی‌ها فکر کنند هرچه بلیت فروخته می‌شود در جیب من می‌رود. این طور نیست و من تا الان حتی برای نمایش هزینه هم کرده ام از رسانه ام و ارتباطاتی که داشته ام گرفته تا شش ماه تمرین و رفت و آمدهایش.

خواجوی با اشاره به فعالیت هایش در فضای مجازی تصریح می‌کند: درآمد فضای مجازی به هیچ عنوان با تئاتر و کار‌های هنری مقایسه شدنی نیست، اما من ترجیح می‌دهم تئاتر کار کنم و از این طریق مردم من را بشناسند، چون برایم لذت  بخش‌تر است.
به گفته او، نمایش «مرگ تصادفی یک دراکولا» تا پایان خرداد در مشهد روی صحنه خواهد بود و بعد از آن در تهران اجرا خواهد شد.
خواجوی در پایان صحبت هایش ابراز امیدواری می‌کند چراغ تئاتر همیشه در شهر مشهد روشن باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->